Saturday 26 March 2011

bab 2

Ceritera Qi .

            Malasnya nak siapkan . Tapi kalau tak siap , habislah pointer aku ! Hmmm , nak suruh si Karim tu buat tak ? Ishh , tak nak lah ! Mama dah pesan , jangan MENIPU ! Habis tu macam mana ni ?? Banyak lagi ni . Arghhh ! Tension ! Hai la thesis , kenapalah kau ni tebal sangat ? Jenuh aku nak menyiapkan kau ! Hmmm , apalah nasib . Sedang aku khusyuk dok membebel sorang-sorang , kedengaran suara Kris Allen melalakkan lagu No Boundaries dari handphone aku . Aduhh , kacau line betullah ! Siapalah yang buta jam ni ? Dah pukul 11.59 malam ni ! Buat macam dalam dunia ni dah takde jam digital . Haa , bagus , senyap pun . Aman sikit dunia aku .

            Seconds , hours , so many days , you know what you want but I’m locking your way ...  Laaa , bunyi pulakk ! Eh laa , tak boleh jadi ni . Alamak ! Izwa ni , mana pulak dia dapat nombor aku ? Stupid mana yang bodoh-bodoh pergi bagi kat pompuan bengkrek ni ?! Ishhh ... Ermm , jawab je lah . Bismillah ...

            “Allo ? Ini Muthusamy Karrupiah punya laundry . Mau hantar baju ka ? Haiyoo , tau ka ini sudah pukul berapa ? Worang mau tidur la !” hehe , baik punya idea ! Nallareke !

            “Erkk ?! Oh , ni bukan nombor Qusyairy ke ? Sorry ! Wrong number !” alamakk ! Celaka punya Aiman ! Ada ke patut dia bagi nombor laundry kat aku ?! Ishhh ! Melepas lagilah ni ! Siap dia besok dengan aku ! Nak kena mamat biol ni ! Arghhh !

            “Ha ha ha ! Padan muka ! Tak malu punya pompuan ! Eii , dah la mekap tebal , dah macam wayang opera aku tengok . Geli nyah ! Ewww , not my taste ! Yucks !” memang hobi aku membebel sorang-sorang . Orang gila pun tak macam aku . Ha ha ha . Standard apa , cakap sorang-sorang . Class gitu !

            Ishh ! Aku tak puas hati betullah ! Siapalah yang gatal pergi bagi nombor aku kat maknyah opera tu ?! Haihh . Si Aiman ni , nasib baik dia tidur mati . Dah takde orang lain punya kerja . Mesti dia yang bagi ! Heyy , aku tengok si Aiman ni , kecik beso kecik beso je ! Ala-ala tagline artis Pilih Kasih tu , ‘tak ada yang lain , Aimanlah dalangnya !’ Ala , aku adjust la sikit . Sabar ya , Aiman . Besok , kau tahulah nasib kau .

            Laa , membebel punya membebel , dah pukul 1 ? Astaghfirullahalazim ... Besok kuliah pukul berapa ek ? Ahh ! Baik aku tidur . Okaylah thesis , besok kita dating lagi . Huwarghhhhh ! Bismikallahummaahyawaamud . Selamat malam dunia ! Sebelum tidur , aku sempat lagi tengok muka tidur pulas si Aiman tu , ada lori ada bas , besok hari aku balas ! Heh heh heh .

No comments:

Post a Comment